Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa zasady i warunki funkcjonowania serwisu internetowego Salonik Jubilerski Unico, działającego pod adresem: www.bizuteria-unico.pl („Serwis”), prowadzonego przez Salonik Jubilerski Unico Ewa Chmielewska z siedzibą w Polkowicach przy ul. 3 Maja 4, 59-100 Polkowice, wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem: NIP: 692-117-86-64, REGON: 390790534.
SŁOWNICZEK:
Czas realizacji zamówienia – czas, w którym zamówienie złożone przez Klienta powinno zostać skompletowane oraz doręczone na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu. Do czasu realizacji zamówienia nie będą wliczane dni, w których Sklep Internetowy oczekuje na dokonanie płatności przez Klienta (w przypadku wyboru formy płatności innej niż za pobraniem).
Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz sobót.
Hasło – unikalny szereg znaków (cyfr lub liter) wybrany przez Klienta, który Klient nadaje w systemie Serwisu dla celów potwierdzenia swojej tożsamości; Hasło ma charakter poufny i Klient powinien zachować je w tajemnicy.
Klient – osoba fizyczna posiadająca co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych i ukończone 18 lat, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, posiadającą zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych.
Konto Klienta – oznacza konto w Serwisie utworzone na dane (imię, nazwisko i adres e-mail) Klienta.
Koszyk – element Sklepu Internetowego, gdzie Klient precyzuje szczegóły zamówienia takie jak: adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, sposób płatności, oraz inne dane, jeżeli ich udostępnienie jest konieczne w związku z realizacją zamówienia.
Koszty dostarczenia Towaru – rozumie się przez to koszty ponoszone dla celów dostarczenia Towaru Klientowi zgodnie z dokonanym przez niego zamówieniem.
Login – identyfikator Klienta w Serwisie – szereg znaków (cyfr lub liter) przypisanych Klientowi.
Magazyn – miejsce kompletowania zamówienia złożonego przez Klienta.
Newsletter – informacja handlowa dotycząca Saloniku Jubilerskiego Unico, w tym w szczególności na temat promocji, nowości, programów lojalnościowych.
Osoba Upoważniona – Klient lub inna wskazana przez Klienta pełnoletnia osoba, która jest uprawniona do odebrania zamówienia złożonego przez Klienta oraz wykonania wszystkich uprawnień przysługujących Klientowi, za wyjątkiem prawa do odstąpienia od umowy oraz praw wynikających z odpowiedzialności za zgodność towaru konsumpcyjnego z umową lub praw wynikających z gwarancji, jeżeli na dany produkt taka gwarancja została wystawiona.
Serwis – serwis internetowy Salonik Jubilerski Unico, działający pod adresem: www.bizuteria-unico.pl
Sklep Internetowy – platforma funkcjonująca w ramach Serwisu, umożliwiająca Klientowi składanie zamówień na Towary oraz rezerwację Towarów w oznaczonym Salonie.
Towar - artykuł, na który można złożyć zamówienie w Sklepie Internetowym lub dokonać jego rezerwacji w oznaczonym Salonie.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Salonikiem Jubilerskim Unico a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży,
1. REJESTRACJA W SERWISIE.
1. Status zarejestrowanego użytkownika Serwisu uzyskuje się po wykonaniu następujących czynności:
a. dokonaniu rejestracji w Serwisie;
b. dokonaniu aktywacji konta, poprzez wejście na link wysłany na adres mailowy Klienta;
c. zalogowanie w Serwisie przy użyciu Loginu i Hasła.
2. Wraz z rejestracją w Serwisie Klient uzyskuje dostęp do Konta Klienta, umożliwiający składanie zamówień na Towary w Sklepie Internetowym, rezerwację Towarów w oznaczonym Salonie, dostęp do historii zakupów, a także dostęp do danych Klienta, możliwość ich modyfikacji oraz usunięcia.
3. Klienci są zobowiązani do przechowywania danych niezbędnych do rejestracji w Serwisie, w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z nimi przez nieuprawnione osoby trzecie.
2. JAK DOKONYWAĆ ZAKUPÓW W SKLEPIE INTERNETOWYM.
1. Osobami upoważnionymi do składania zamówień na Towary w Sklepie Internetowym są Klienci:
a. posiadający status zarejestrowanego użytkownika Serwisu;
b. nie posiadający statusu zarejestrowanego użytkownika Serwisu – dokonujący zakupów z pominięciem procedury rejestracji i logowania.
Sklep Internetowy jest jednym z narzędzi komunikacji Saloniku Jubilerskiego Unico z Klientami, w związku z tym nie wszystkie Towary prezentowane na stronach Sklepu Internetowego mogą być dostępne do nabycia za pośrednictwem sieci Internet. Informacje podane na stronie Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego lecz stanowią one zaproszenie do składania ofert przez Klientów. Zawarcie umowy sprzedaży wymaga uprzedniego złożenia zamówienia przez Klienta, a następnie jego weryfikacji przez Salonik Jubilerski Unico m.in. pod kątem dostępności Towarów.
2. Klient posiadający status zarejestrowanego użytkownika Serwisu składa zamówienie po zalogowaniu się do Serwisu, poprzez dodanie Towaru prezentowanego w Sklepie Internetowym do Koszyka, wybór dostawy kurierem, następnie potwierdzając złożenie zamówienia na Towar przez wybór przycisku – „Potwierdzam zamówienie”. Wstępna weryfikacja zamówienia zostanie dokonana przez wysyłkę do Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej informacji o złożonym przez Klienta zamówieniu.
3. Dokonywanie zamówień w Sklepie Internetowym jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku, natomiast ich realizacja odbywa się w dni robocze.
4. Salonik Jubilerski Unico zastrzega sobie w uzasadnionych przypadkach prawo do dodatkowej weryfikacji danych Klienta, np. w drodze kontaktu telefonicznego.
6. Salonik Jubilerski Unico potwierdza Klientowi przyjęcie zamówienia do realizacji za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany przez Klienta podczas składania zamówienia adres e-mail, w ciągu jednego dnia roboczego od daty złożenia zamówienia.
7. Informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, będą przesyłane Klientowi na podany przez Klienta podczas składania zamówienia adres e-mail w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie i treść złożonego przez Klienta zamówienia.
8. W zamówieniu Klient może wskazać dodatkowo dane wymagane do wystawienia faktury VAT, jeżeli żąda wystawienia faktury VAT.
3. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY. CENA TOWARÓW I PŁATNOŚCI.
1. Z chwilą złożenia zamówienia przez Klienta dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży Towaru.
2. Wysokość cen podana w Sklepie Internetowym jest wiążąca i nie może być przedmiotem negocjacji. Ceny Towarów w Sklepie Internetowym nie mają zastosowania do sprzedaży realizowanej w Salonie, z wyłączeniem przypadku gdy Klient dokonuje zakupu Towarów w Salonie w wyniku rezerwacji Towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Cena Towaru podana w Sklepie Internetowym obejmuje Koszty dostarczenia Towaru na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku realizacji zamówień zagranicznych do ceny Towaru doliczany jest Koszt dostarczenia Towaru przesyłki międzynarodowej.
3. Klient ma prawo do wyboru następujących form płatności:
a. płatność kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu dotpay.pl, payu.pl;
b. płatność przelewem za pośrednictwem serwisu dotpay.pl, payu.pl;
c. płatność gotówką (za pobraniem) do rąk kuriera, z zastrzeżeniem 3 ust. 3 poniżej;
d. płatność za pośrednictwem serwisu PayPal;
3. Warunkiem przyjęcia zamówienia do realizacji w przypadku wyboru formy płatności innej niż płatność za pobraniem jest uprzednie dokonanie płatności za zamówiony Towar.
4. W przypadku rezerwacji Towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zapłata ceny sprzedaży Towarów następuje w Salonie.
5. Salonik Jubilerski Unico dostarcza Towar Klientowi wraz z dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy sprzedaży Towarów, to jest paragonem fiskalnym lub fakturą VAT, jeżeli Klient zażądał jej wystawienia przy dokonywaniu zamówienia i podał niezbędne dane do wystawienia faktury.
6. Zobowiązania Klienta wynikające z umowy sprzedaży Towarów utrzymują się do momentu uiszczenia całości należności za Towar oraz Kosztów dostarczenia Towaru.
7. Po dokonanym zakupie Klient zostanie poinformowany o zmianie statusu zamówienia (wymienione poniżej) drogą elektroniczną lub telefonicznie.
· Oczekujące – zamówienie jest w trakcie przyjęcia.
· Zaakceptowane – oznacza że Sprzedający przyjął zamówienie od Kupującego i jest w trakcie realizacji.
· Zrealizowane – świadczy o tym że Państwa zamówienie zostało wysłane.
· Anulowane – oznacza że zamówienie zostało anulowane .
4. DOSTAWA ZAMÓWIEŃ
1. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 6 poniżej, Czas realizacji zamówienia na Towary zamówione w Sklepie Internetowym wynosi od 24 godzin do 21 dni roboczych, z tym obrączek wykonywanych na zlecenie Klienta, w odniesieniu do których termin realizacji zamówienia wynosi 21 dni roboczych, który w pewnych przypadkach może ulec wydłużeniu. Termin na dostawę Towaru biegnie od dnia wysłania do Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Przesyłając do Klienta potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji, Sklep Internetowy może poinformować Klienta o przewidywanym terminie dostawy.
2. Jako formę dostawy Klient może wybrać:
a. odbiór przez Klienta pod adresem wskazanym w zamówieniu złożonym przez Klienta;
b. odbiór przez osobę trzecią wskazaną przez Klienta, pod adresem wskazanym przez Klienta.
3. W przypadku gdy jako sposób dostawy Klient wybierze dostawę do osoby trzeciej na adres wskazany przez Klienta, wówczas płatność za zamówienie musi być zrealizowana przed wysłaniem Towaru do Klienta. Klient akceptuje, że przy tak określonym sposobie dostawy Towar zostanie wydany tylko i wyłącznie osobie wskazanej przez Klienta.
4. Wszelkie zamówienia, które zostały opłacone przez Klienta przed terminem dostawy, zostaną wydane tylko i wyłącznie Klientowi lub osobie wskazanej przez Klienta w złożonym zamówieniu.
5. Doręczenie przesyłki, zawierającej zamówiony Towar, na adres wskazany przez Klienta zostanie zrealizowane w dzień roboczy za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS.
6. Próba doręczenia przesyłki następuje trzy razy. Po trzeciej nieskutecznej próbie doręczenia przesyłki, Towar zostanie zwrócony do Saloniku Jubilerskiego Unico.
O zwrotnym przekazaniu Towaru do Saloniku Jubilerskiego Unico Klient zostanie powiadomiony poprzez wysłanie do niego korespondencji na adres poczty elektronicznej podany w zamówieniu. W odniesieniu do Towarów, w których formą zapłaty była płatność przy odbiorze, po trzeciej nieskutecznej próbie dostarczenia przesyłki, zamówienie złożone przez Klienta zostaje automatycznie anulowane.
7. W przypadku Zamówień zagranicznych Czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu, o czym Klient zostanie poinformowany w czasie składania zamówienia.
8. Koszty dostarczenia Towaru, które oprócz ceny za Towar ponosi Klient, są podawane na stronie internetowej Sklepu Internetowego przy składaniu zamówienia.
9. Salonik Jubilerski Unico zobowiązuje się dostarczać Towary bez wad.
5. ODSTĄPIENIE OD UMOWY.
1. Z zastrzeżeniem ust. 5 poniżej, Klient, który jest konsumentem, może zwrócić zakupiony w Sklepie Internetowym Towar bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów składając Salonikowi Jubilerskiemu Unico oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży Towarów zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Uprawnienie to Klient może zrealizować w ciągu 30 dni od otrzymania Towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Towarów w trybie wskazanym w niniejszym ustępie, Klient jest zobowiązany do zwrotu Towarów do Sklepu Internetowego lub w Saloniku Jubilerskim Unico, w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży Towarów, zgodnie z poniższym formularzem:
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Salonik Jubilerski Unico
ul. 3 Maja 4
59-100 Polkowice
info@bizuteria-unico.pl
Ja ………………………. (proszę podać imię i nazwisko) niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży w ramach Serwisu Salonik Jubilerski Unico
Data zawarcia umowy to: ____________
Imię i Nazwisko: _________ _________
Login Sklepu Internetowego: _____________________